voissa
teen ass public and fake taxi stunning brunette college student. free sex

Pressmeddelande angående onsdagens match mot Kalix HC

Bodens Hockeyförening (BHF) har ingen pågående konflikt med någon av övriga medlemsföreningar i ATG Hockeyettan. Det är ATG Hockeyettans ledning som initierat den juridiska process som nu pågår. En rättsprocess vi nu upplever angrips genom att man med vägran att spela matcher på vår hemmaarena vill tvinga BHF att ingå i ATG-avtalet. BHF beklagar att flertalet idrottsföreningar nu flyttat ned juridiken på isen i syfte att skada vår förening och dess idrottsmän.

Det är beklagligt men i detta läget finner vi, BHF, oss nödgade att meddela följande:

Vi godkänner inte matchflytt nu på onsdag den 20 oktober mot Kalix hockey. Vi kommer inte heller att godkänna flytt av någon kommande match med dessa tvångsmetoder som motiv. Vi anser att Kalix beslut har direkt koppling till den juridiska process som pågår mellan BHF och ATG Hockeyettans ledning, vilket i sig inte ska ha någon påverkan på det sportsliga genomförandet. Vi kommer i det fall där Kalix uteblir från match på onsdag lämna in en anmälan till SIF tävlingsnämnd för felaktigt uteblivande från utsatt match.

Vi har i god tid, den 8 augusti, meddelat SIF våra avsikter samt begärt dispens från att vara medlem i ligaorganisationen, men även begärt att förfoga över våra sändningsrättigheter själva. Allt i enlighet med Riksidrottsnämndens beslut. SIF har i strid med RINs beslut samt svensk lagstiftning underlåtit att hantera vårt ärende utan bordlagt och fördröjt begäran med avsikten att återinföra § 6:1.

BHFs matchdatum ligger fast och vår sportsliga ledning ser heller inte några andra tillgängliga datum för spel utan att det får stor påverkan på spelarnas möjlighet till återhämtning och prestation.

Vi ber hockeyettans föreningar i allmänhet, men Kalix i synnerhet, att vara eftertänksamma i den här situationen och beakta vilka möjliga konsekvenser detta kan få såväl sportsligt som ekonomiskt. Vi vill undvika att ställa ekonomiska krav för kostnader och uteblivna intäkter på en seriekollega som tydligt agerar på någon annans uppmaning. Vi vill att matcherna avgörs på isen och inte i tävlingsnämnden.

Är det själva sändningen det handlar om så erbjuder vi oss att inte sända matchen i någon form om det får Kalix att omvärdera deras ställningstagande. Däremot kan vi då komma att rikta ersättningskrav när denna fråga behandlats av SIFs förbundsstyrelsen och bifall erhållits.

Oavsett vill BHF välkomna Kalix HC till Björknäshallen på onsdag.

STÖD OSSSwish: 123 357 58 42
BG: 5525-6168
KANSLIETIdrottsgatan 6, 96164 Boden
0921- 13336